Frågor & Svar

Ja. Hushållsnära tjänster ger dig som konsument en skattereduktion på 50 procent av totalbeloppet, vilket innebär att du bara betalar halva priset. Avdraget görs direkt av oss vid köptillfället. Du behöver vara över 18 år och du kan göra RUT- och ROT-avdrag på upp till 50 000 kronor per år, där potten för RUT-avdrag endast få uppgå till maximalt 25 000 kronor. Läs mer här.

Nejdå! Vi är här för att hjälpa dig även med att plocka undan prylar och underlätta din vardag. Berätta gärna för oss var du exempelvis önskar leksakerna så ser vi till att du får komma hem till ett rent och snyggt hem.

Ja, våra städare behöver tillgång till en dammsugare, mopp och en hink. Om du beställt städmaterial från oss tar städaren alltid med sig det som behövs. Om du däremot inte har beställt detta behöver du se till att följande finns hemma, klicka här.

Om du önskar får du gärna vid första städtillfället gå igenom med städaren om du har några speciella önskemål kring vad vi ska tänka på i just ditt hem och vad som är viktigt för dig. I annat fall sätter vi igång direkt och ställer själva frågor om det dyker upp några.

Du kan antingen överlåta en nyckel direkt till våra städare. De har alltid med sig ett nyckelkontrakt där ni båda skriver under vid överlämningen.

 

Du kan även lämna en nyckel till oss här på kontoret. Detta behöver ske minst en vecka innan bokningen och du kan maila oss på info@alltstadservice.se för att bestämma en tid för överlämningen.

Vi är ansvarsförsäkrade och ersätter skador som har orsakats av oss upp till 10 miljoner kronor.

Vid regelbunden städning försöker vi alltid att erbjuda dig samma städare. Vid enstaka inbokade städningar kan vi tyvärr inte garantera samma städare vid varje städtillfälle.

 

Om du däremot efter en engångstädning gärna vill fortsätta med regelbunden städning ordnar vi självklart så att du får fortsätta med samma städare om du önskar.

Om du av någon anledning blir tvungen att avboka en redan debiterad städning returnerar vi hela din betalning inom en vecka efter det att vi har fått ditt meddelande om avbokningen.

 

Om avbokningen sker mindre än 48 timmar innan städtillfället debiteras ni en avbokningsavgift vilket motsvarar bokningens fulla pris innan RUT-avdraget.

 

Skulle ni behöva avboka på grund av sjukdom så hjälper vi mer än gärna till att hitta en ny tid, eller så återbetalas bokningen till 100% förutsatt att ett läkarintyg kan uppvisas och att önskan att behöva avboka tiden kommer in till oss innan starttiden för bokningen.

Hittar inte du svaret på din fråga är du välkommen att höra av dig till vår support så hjälper vi dig.